A szakról röviden
- Aktív, tevékeny résztvevője az iskolai keretek között folyó oktatási, nevelési, általános testkulturális és rehabilitációs folyamatnak.
- Képes a megszerzett tudása alapján meghatározott mozgásszervi- és belgyógyászati betegségek felismerésére, a diagnózisnak megfelelő mozgásanyag megtervezésére és annak levezénylésére.
- A köznevelésben, a szakképzésben és a felnőttképzésben az iskolai egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatok elvégzésére jogosult.
- A 4 féléves gyógytestnevelő-egészségfejlesztő tanár szak bemeneti előfeltétele: korábban megszerzett testnevelő tanári oklevél.
Felvételi követelmények
A jelentkező teljesítményét 100 pontos rendszerben értékeli az egyetem az alábbiak szerint:
- szóbeli és írásbeli felvételi vizsga,
- az oklevél minősítése,
- méltányosság – fogyatékosság, hátrányos helyzet, tudományos diákköri tevékenység, sporteredmény – alapján.
A pontszámításról és a felvételi követelményekről részletes tájékoztatás a felsőoktatási felvételi tájékoztatóban és a felvi.hu honlapon olvasható.
Képzés
4 félév (120 kredit)
Képzési cél
A képzés célja okleveles gyógytestnevelő-egészségfejlesztő szakos tanárok képzése, akik alkalmasak az iskolai gyógytestneveléssel és egészségfejlesztéssel kapcsolatos oktatási, nevelési, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatok ellátására. Felkészültek és képesek a gyógytestnevelési kategóriákba sorolt gyermekek rehabilitációjára, szakszerű foglalkozások megszervezésére, irányítására, lebonyolítására, továbbá tanulmányaik doktori képzésben való folytatására.
Képzettség megjelölése
Okleveles gyógytestnevelő-egészségfejlesztő tanár (Master of Education)